Jak zbilansować dietę wegetariańską?

Co to jest dieta wegetariańska?
Marzec 1, 2019
Co to jest dieta bezglutenowa?
Marzec 15, 2019
Show all

Jak zbilansować dietę wegetariańską?

W ostatnio opublikowanym na naszym blogu artykule odpowiedzieliśmy sobie na pytania o to, co to jest dieta wegetariańska, na czym polega i jakie pobudki kierują osobami, które zrezygnowały z jedzenia mięsa. Wspomnieliśmy także, że istnieją cztery różne odmiany wegetarianizmu. Prócz tego staraliśmy się podkreślić, jak ważne jest odpowiednie ułożenie codziennego menu wykluczającego produkty odzwierzęce. Tym razem, chcielibyśmy dokładniej omówić tę kwestię. Tym samym, mamy nadzieję, że udzielimy praktycznych wskazówek odnośne tego, jak zbilansować dietę wegetariańską, zarówno tym, którzy planują przejście na taki jadłospis, jak i tym, którzy od długiego już czasu nie potrafią poradzić sobie w tej kwestii.

Jak zbilansować dietę wegetariańską, czyli czym zastąpić mięso?

Każdy, kto zrezygnował z jedzenie mięsa doskonale wie, że to, jak zbilansować dietę wegetariańską naprawdę nie jest łatwym zadaniem. Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę, z tego, że nagłe odstawienie produktów odzwierzęcych, które zawierają wiele cennych witamin oraz mikro- i makroelementów to spory szok dla naszego organizmu. Jeśli po prostu przestaniemy jeść mięso, a w zamian nie zaczniemy jeść produktów, które zawierają podobne składniki, prędzej czy później skończy się to dla nas osłabieniem, a ostatecznie nawet wycieńczeniem i chorobą. Stąd też, bardzo ważne, by w posiłkach łączyć ze sobą cztery grupy produktów, czyli: warzywa strączkowe, zboża, orzechy i nasiona oraz nabiał. Jednak czy to wystarczy? Czy odpowiedź na pytanie: „Jak zbilansować dietę wegetariańską?” jest aż tak oczywista?

Jak zbilansować dietę wegetariańską – po jakie produkty sięgać i jak je ze sobą łączyć?

Choć tyle mówi się o tym, by każdy posiłek wegetariański składał się z minimum trzech grup produktów (warzyw strączkowych, zbóż, orzechów i nasion, nabiału), wciąż wiele osób nie wie, jak zbilansować dietę wegetariańską. Jakie produkty zastąpią nam obecne w mięsie białko, żelazo, wapń, witaminę B12? Niewątpliwie sporych ilości wymienionych składników dostarczą nam: ryż, fasola, groch, soja, soczewica, komosa ryżowa, chleb pełnoziarnisty, warzywa zielone: szpinak, roszponka, brokuły, a także nasiona dyni i słonecznika, migdały, orzechy włoskie, nerkowce, tofu, jaja. Warto zatem postarać się, by każde danie składało się przynajmniej z kilku wymienionych produktów. A jeśli wciąż nie wiemu, jak poradzić sobie na diecie wegetariańskiej, być może warto skorzystać z diety na dowóz od Kuźni Zdrowia.

PANEL KLIENTA