Trening cardio – jaka dieta?

Jak trening cardio wpływa na organizm?
Sierpień 10, 2018
Co daje dieta bezglutenowa?
Sierpień 30, 2018
Show all

Trening cardio – jaka dieta?

Każdy, kto regularnie uprawia jakiś sport prędzej czy później na własnej skórze odczuwa jak niesamowicie ważna jest odpowiednio dopasowana dieta, a przede wszystkim co jemy przed i po aktywności fizycznej. Co więcej, posiłki okołotreningowe bardzo często decydują o efektywności podejmowanego wysiłku, a co za tym idzie są jego składową, kluczowym elementem. Tyczy się to nie tylko siłaczy czy też zawodników MMA, ale również biegaczy, kolarzy, rolkarzy, pływaków, łyżwiarzy, osób uprawiających fitness bądź też nordic walking, czyli wszystkich tych, którzy uskuteczniają trening cardio. Jaka dieta będzie więc dla nich odpowiednia? W poprzednim poście wspomnieliśmy już, że w parze z tego rodzaju ćwiczeniami powinna iść dieta samuraj. Pójdźmy o krok dalej i sprawdźmy co powinno się jeść przed treningiem i po treningu cardio.

Trening cardio – co jeść przed ćwiczeniami?

Choć po dziś dzień wiele osób twierdzi, że trening cardio przynosi najlepsze efekty, gdy przystępuje się do niego z pustym żołądkiem. Niestety nie możemy zgodzić się z tym poglądem. O ile kilkunastominutowy jogging o poranku przed śniadaniem raczej nikomu nie zaszkodzi, o tyle dłuższy bieg (a przecież taki z założenia powinien być trening cardio) mógłby przyprawić nas o mdłości, zawroty głowy, ogólne poczucie osłabienia spowodowane brakiem energii. Nie jest to jednak równoznaczne z koniecznością spożywania węglowodanów prostych przed i po treningu, tak jak to ma miejsce w przypadku ćwiczeń na siłowni na budowę masy. W cardio chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, a więc przed treningiem należy ograniczyć węgle do minimum. To zmusi organizm do czerpania energii z pokładów tłuszczu.

Trening cardio – co jeść po aktywności fizycznej?

Po skończonym treningu cardio warto zadbać o właściwą regenerację. W tym przypadku nic nie sprawdza się tak dobrze, jak posiłek węglowodanowo – białkowy. Niesamowicie ważne, aby dokładnie obserwować swój organizm, a co za tym idzie wszelkiego rodzaju modyfikacje w diecie samuraj konsultować z profesjonalnym dietetykiem bądź też trenerem personalnym, który może pochwalić się tytułem specjalisty ds. żywienia. Może okazać się, że dla lepszych efektów niezbędne będzie ograniczenie cukru. Nie wolno jednak popadać w skrajności i zupełnie go eliminować, ponieważ mogłoby to przyczynić się do trwania procesów katabolicznych oraz powolnego zanika wypracowanych mięśni.

PANEL KLIENTA