Na czym polega sokowy detox?

Słodzik – czy jest zdrowy i rzeczywiście można go stosować na dietach odchudzających?
Styczeń 22, 2018
Geny związane z otyłością (część I)
Luty 4, 2018
Show all

Na czym polega sokowy detox?

Ostatnimi czasy, kilkudniowy detoks sokami stał się jedną z najpopularniejszych form oczyszczania organizmu z toksyn. Dobrym czasem na przeprowadzenie detoksykacji wydaje się być wczesna wiosna. Chodzi o to, by odciążyć organizm po zimie. A zatem, wówczas sięgamy po owoce egzotyczne i kiszonki. Zdecydowanie najlepszym okresem jest jednak lato, kiedy to mamy nieograniczony dostęp do świeżych, soczystych i smacznych warzyw i owoców sezonowych, które nie tylko poprawiają ogólny stan zdrowia, ale również kondycję skóry i włosów.

Zasady trzydniowego detoksu sokami

Dieta sokowy detox sprowadza się do tego, że przez trzy dni jej trwania wszystkie pięć posiłków w ciągu dnia zastępujemy świeżo wyciśniętymi, niesłodzonymi sokami warzywnymi i owocowymi. Każdy dzień należy rozpoczynać od wypicia wody z sokiem z cytryny. Na pierwsze i drugie śniadanie (nigdy później) sięgamy po soki owocowe będące źródłem energii. Zawarte w nich cukry popołudniami i wieczorami mogłyby natomiast odkładać się w formie zbędnego tłuszczyku. Na obiad i pozostałe dwa posiłki sięgamy wyłącznie po soki z jarzyn, ewentualnie z niewielkim dodatkiem owoców. Dobrze, aby były one wzbogacone o produkty funkcjonalne, takie jak suszone pędy młodego jęczmienia, ostropest, acerola, pokrzywa, sok aloesowy, aronia, kurkuma, maca czy też chlorella. Poza tym, nie możemy zapominać o nawadnianiu organizmu wodą z dużą zawartością wodorowęglanów. Dieta oczyszczająca to przede wszystkim soki z pomidorów, buraków, marchwi i selera. Niemniej ważne są koktajle z pomarańczy, kiszonej kapusty oraz grejpfruta. Jako, że ich właściwości może osłabić kawa, mocna herbata (czarna, czerwona, zielona), alkohol, napoje izotoniczne i inne używki, konieczne jest ich odstawienie. W ciągu kilku dni należy również zaprzestać uprawiania bardzo intensywnej aktywności fizycznej, a także zadbać o regularny, około 7-9 godzinny sen.

Przygotowanie organizmu do sokowego detoksu

Bez wątpienia drastyczne ograniczenie, a właściwie wyeliminowanie z diety tradycyjnych posiłków na rzecz owocowo-warzywnych soków może być ogromnym szokiem dla organizmu. Skutki mogą być różne, lecz do najczęstszych należy ogólne poczucie drażliwości i zmęczenia, złe samopoczuciem, ataki głodu oraz sięganie po nadmierne ilości jedzenia. Łatwo więc osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego. Aby tego uniknąć należy więc odpowiednio przygotować organizm do detoksykacji. Przede wszystkim, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kuracji, zaleca się zmniejszanie kaloryczności posiłków, wyłączenie z diety słodyczy i tłustych potraw i zastąpienie ich warzywami i owocami.

PANEL KLIENTA