Które warzywa mają najwięcej białka? (Część II)

Które warzywa mają najwięcej białka? (Część I)
Czerwiec 20, 2018
Komosa ryżowa, tapioka i amarantus, czyli zboża naturalnie bezglutenowe i ich właściwości
Lipiec 5, 2018
Show all

Które warzywa mają najwięcej białka? (Część II)

Brokuły, brukselka, fasolka, kalafior – poznaliśmy już część warzyw, będących doskonały źródłem białka, które jest jednym z podstawowych materiałów budulcowych ludzkiego organizmu. Jednak i na nich się nie kończy. Okazuje się, że do wysokobiałkowego jadłospisu, jakim niewątpliwie jest dieta samuraj, możemy, a nawet powinniśmy włączyć jeszcze kilka innych roślin. Jakich? Zapraszamy na kontynuację wątku pt. „Jakie warzywa mają najwięcej białka?”.

Kiełki lucerny

Wciąż bogatym źródłem białka są kiełki lucerny. Na około szklankę kiełków przypada tu 1,3 g białka, a dodatkowo również cynk, fosfor, kwas foliowy, magnez, miedź, żelazo, a także witamina K i C oraz witaminy z grupy B. Ponadto, w kiełkach lucerny nie brakuje tak cennych dla naszego zdrowia kwasów omega-3 i omega-6. Stąd też zaleca się włączenie tejże rośliny do diety osób z niedokrwistością i cukrzycą. Jej regularnie spożywanie pomaga też przy problemach z wzdęciami, wrzodami i cholesterolem.

Rukiew wodna

Choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, to właśnie rukiew wodna uznawana jest za najzdrowsze warzywo na świecie. W szklance rukwi kryje się 0,8 g białka oraz dokładnie tyle witaminy K, ile potrzeba, by zrealizować dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu w ten składnik. Prócz tego, zielona roślina zawiera beta-karoten, cynk, magnez, mangan, potas, wapń i żelazo, a także witaminy: A, B, C i E. W związku z tym rukiew wodna pobudza trawienie, oczyszcza organizm, wspomaga leczenie reumatyzmu, prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego, a także działa antyrakowo i przeciwstarzeniowo.

Szparagi

Szparagi będące świetnym źródłem witamin: A, B i K, a także fosforu, kwasu foliowego, magnezu, manganu i miedzi na 135 g zawierają aż 2,9 g białka. Dodatkowo mają dobroczynny wpływ na ciśnienie krwi, serce, nerki i wzrok.

Szpinak

Obok rukwi wodnej to właśnie szpinak możemy zaliczyć do tych najzdrowszych spośród i tak już niesamowicie zdrowych, o czym decyduje fakt, że zawiera on wszystkie niezbędne aminokwasy. Poza tym, w 30% na liście szpinaku składa się nasze białko. Co więcej, szpinak jest bogatym źródłem witaminy K – w 181% realizuje nasze dzienne zapotrzebowanie na ten składnik. Standardowo już, znajdziemy w nim witaminy A i C, kwas foliowy, magnez, potas, wapń i żelazo. Wszystko to sprawia, że regularne spożywanie tego warzywa hamuje proces starzenia, obniża ciśnienie tętnicze, działa antyoksydacyjne, a także wspomaga proces odchudzania.

Ziemniaki

Prawdopodobnie nikt z nas nie posądziłby ziemniaków o to, że mogą być bogatym źródłem białka. A jednak! W jednej, średniej wielkości bulwie znajdziemy aż 3 gramy cennego składnika. Warto przy tym pamiętać, że białko z ziemniaków przyswajamy szczególnie dobrze po ich upieczeniu.

PANEL KLIENTA