Które warzywa mają najwięcej białka? (Część I)

Ile posiłków dziennie?
Czerwiec 15, 2018
Które warzywa mają najwięcej białka? (Część II)
Czerwiec 25, 2018
Show all

Które warzywa mają najwięcej białka? (Część I)

Jednym z podstawowych materiałów budulcowych ludzkiego organizmu jest białko, które to odpowiada za prawidłowy wzrost i rozwój człowieka, regenerację tkanek, właściwe funkcjonowanie układu immunologicznego, a także za produkcję energii. Wreszcie, z czego niewątpliwie słynie najbardziej – jest niezbędne w budowie masy mięśniowej. Z tego też względu osoby aktywne fizycznie i sportowcy tak chętnie decydują się na dietę samuraj będącą wysokobiałkowym planem żywieniowym. Składają się na nią bowiem chude mięsa, ryby, jaja, bezglutenowe zboża, a także warzywa. Choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę ostatnie z wymienionych również mogą być bogatym źródłem cennych protein. Jednocześnie zawierają więcej witamin, minerałów i antyoksydantów oraz zdecydowanie mniej tłuszczu niż mięso. A zatem, które warzywa mają najwięcej białka?

Brokuły

Już na 90g brokułów przypada około 2,6 g białka, wliczając w to wszystkie najważniejsze aminokwasy. Poza tym, w zielonym warzywie znajdziemy spore ilości fosforu, kwasu foliowego, manganu, potasu, witamin C i K. To dzięki nim regularne spożywanie brokułów działa antyrakowo, antystresowo, wspomaga serce, zapobiega anemii, reguluje poziom cukru, wzmacnia stawy.

Brukselka

Podobnie, jak w przypadku brokułów fosfor, kwas foliowy, mangan, potas, witaminy C i K, a dodatkowo magnez, wapń, żelazo, witaminy A i B6 znajdziemy w brukselce. Na garść małych kapustek przypadają również 3 g białka. Poza tym, brukselka wspomaga układ krwionośny i serce oraz niweluje ryzyko zachorowania na osteoporozę. A jako, że posiada niski indeks glikemiczny z czystym sumieniem mogą ją spożywać cukrzycy, a także osoby dążące do redukcji masy ciała.

Fasola

Kolejnym warzywem, z pomocą którego dostarczymy organizmowi właściwych ilości białka jest uprawiana niemalże na całym świecie fasola. Ten naturalny produkt zawiera również dużo błonnika, fosforu, potasu, wapnia, a także witamin z grupy B.

Kalafior

Kalafior to warzywo i dietetyczne i bogate w białko. W 100 g rośliny znajduje się jedyne 25 kalorii i około 2 g protein. Prócz nich, nie brakuje w nim witamin C i K, antyoksydantów, fosforu, magnezu, manganu, potasu, wapnia i żelaza. Do diety powinni go włączyć nie tylko sportowcy i aktywni fizycznie, ale też cukrzycy, reumatycy i osoby cierpiące na wrzody.

PANEL KLIENTA