Jak trening cardio wpływa na organizm?

Jakie owoce na diecie?
Sierpień 5, 2018
Trening cardio – jaka dieta?
Sierpień 15, 2018
Show all

Jak trening cardio wpływa na organizm?

Zmiana trybu życia na zdrowy przeważnie obejmuje kilka etapów. Kiedy już zdamy sobie sprawę z tego, że niemal nieustannie odczuwamy zmęczenie, jesteśmy zestresowani, odżywiamy się byle jak oraz źle czujemy się we własnym ciele wiele z nas postanawia, że rozpocznie przygotowywać zdrowe posiłki i regularnie ćwiczyć. Szczególnie na początku drogi niesamowicie pomocny okazuje się catering dietetyczny oraz wykupienie karnetu na siłownię, basen, fitness bądź też zakup butów biegowych. Część z nas po pewnym czasie załapuje tzw. bakcyla i podejmuje się coraz intensywniejszej aktywności fizycznej oraz poszukuje jadłospisów, które uzupełnią dzienne zapotrzebowanie w niezbędne składniki odżywcze. W ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się ćwiczenia cardio, które powinny iść w parze z dietą samuraj. Wobec tego, sprawdźmy jak trening cardio wpływa na organizm?

Co to jest trening cardio?

Zanim omówimy wpływ ćwiczeń cardio na nasz organizm, warto zastanowić się w ogóle co to jest trening cardio. Otóż jest to ogólna nazwa dla takich dyscyplin sportu i takiego sposobu ćwiczenia, które pozytywnie wpływają na wytrzymałość organizmu, a także dotleniają mięśnie. W związku z tym, do sportów cardio zaliczamy: bieganie, jazdę na rowerze, rolkach, wrotkach i łyżwach, pływanie, fitness, nordic walking, a także gry zespołowe, np. piłkę nożną, ręczną, siatkówkę i koszykówkę. Stąd też nic dziwnego, że trening cardio z roku na rok cieszy się coraz większą sławą – różnorodność aktywności fizycznych sprawia, że każdy z nas może znaleźć pośród nich coś w sam raz dla siebie.

Co daje trening cardio? Jak bieganie, pływanie, fitness itd. oddziałują na nasz organizm?

Regularny, prawidłowo przeprowadzony trening cardio w połączeniu z odpowiednio zbilansowanym menu, takim jak dieta samuraj ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Tego typu ćwiczenia przede wszystkim usprawniają układ krążenia, w związku z czym powinno się je stosować nie tylko w ramach profilaktyki, ale i leczenia. Trening wytrzymałościowy powoduje bowiem obniżenie się częstotliwości skurczów serca, w wyniku czego pracuje ono dużo wydajniej. Prócz tego, systematyczne bieganie, pływanie, fitness i inne sporty tlenowe obniżają ciśnienie tętnicze krwi oraz poziom „złego” cholesterolu, jednocześnie podwyższając poziom „dobrego” cholesterolu. A co daje trening cardio w kontekście układu oddechowego? Otóż wzmacniając mięśnie oddechowe usprawnia on jego funkcjonowanie – oddech staje się głębszy, możliwe jest pobieranie większej ilości tlenu, wszystkie komórki są lepiej dotlenione. Wreszcie, trening cardio to jeden z najlepszych sposobów na spalanie tkanki tłuszczowej, a także poprawy ogólnego samopoczucia, również psychicznego.

PANEL KLIENTA