Dieta standard i catering dietetyczny – czy warto?

Co przygotować na grilla będąc na diecie light?
Lipiec 10, 2018
Bieganie czy jazda na rowerze?
Lipiec 29, 2018
Show all

Dieta standard i catering dietetyczny – czy warto?

Niewątpliwie wiele osób zastanawia się, czy w ramach usługi cateringu dietetycznego warto wybrać dietę standard. Skoro przedsiębiorstwa zajmujące się dostarczaniem każdego dnia pod wskazany adres gotowych, odpowiednio zbilansowanych posiłków, mają do zaproponowania bardziej egzotycznie brzmiące opcje, to czy któraś z nich nie będzie lepsza niż ta klasyczna? Otóż każdy z jadłospisów powstał z myślą o innych oczekiwaniach, celach i potrzebach. Jeśli chcesz prowadzić zdrowy tryb życia, schudnąć lub utrzymać wagę i mieć pewność, że to, co zjadasz jest nie tylko smaczne, ale również dostarcza organizmowi wszystkich, niezbędnych mu witamin oraz mikro i makroelementów (w słusznych ilościach) dieta standard jest właśnie dla Ciebie.

Dieta standard – na czym polega ten plan żywieniowy?

Jak już zostało wspomniane na wstępie dieta standard to doskonale zbilansowany sposób odżywiania, który pokrywa zapotrzebowanie organizmu na niezbędne składniki odżywcze. Jest to najbardziej racjonalny i zdrowy jadłospis dla przeciętnego Kowalskiego, który ani nie cierpi na nadwagę, ani nie jest zbyt szczupły, ani nie ma poważnych chorób, ani nietolerancji pokarmowych. Warto przy tym zaznaczyć, że jest to dieta niskotłuszczowa, w związku z czym opiera się na białku i węglowodanach w postaci ryżu, kasz, makaronów, ziemniaków, żytniego pieczywa.

Dieta standard – ile posiłków?

Dieta standard składa się z pięciu posiłków o podobnej kaloryczności. Wszystkie dania są smaczne, przygotowywane ze świeżych, wysokiej jakości produktów. Prócz wspomnianych kasz, ryżu, makaronów, ziemniaków i pieczywa posiłki składają się z warzyw i owoców, nabiału, a także chudych mięs i ryb. W ramach konsultacji dietetycznych nasi specjaliści do spraw żywienia dobierają odpowiednią dla każdego klienta kaloryczność diety. Dostępne opcje to: 1000, 1250, 1500, 1750, 2000, 2250, 2500 oraz 3000 kcal.

Czy warto?

Ogromną zaletą diety standard jest to, że nie jest tak bardzo wymagającą, jak np. bardzo trudna dieta ketogeniczna. Dzięki niej każdy z nas może nauczyć się zdrowego odżywiania w rozsądnych ilościach. Taki plan żywieniowy umożliwia utrzymanie wymarzonej wagi, tym samym zapobiegając słynnemu efektowi jojo.

PANEL KLIENTA