Czym są suplementy diety i kiedy warto po nie sięgnąć?

Rola treningów na redukcję tkanki tłuszczowej w procesie odchudzania
Październik 5, 2017
Dieta samuraj – jadłospis na miarę sportowca
Październik 22, 2017
Show all

Czym są suplementy diety i kiedy warto po nie sięgnąć?

Suplementy diety to dostępne bez recepty preparaty, które zawierają witaminy, makro- i mikroelementy, minerały, tłuszcze, enzymy i ekstrakty roślin, czyli substancje, mające uzupełniać naszą dietę we wszystko, czego nasz organizm potrzebuje do poprawnego funkcjonowania. Niestety zbyt często ślepo wierzymy, że magiczne pigułki poprawią nasz wygląd, wyleczą nas z wszelkiego rodzaju chorób, poprawią ogólne samopoczucie, pozwolą schudnąć. Jednak w rzeczywistości stanowią tylko środki wspomagające. Co więcej, stosowane nieprawidłowo bez konsultacji z dietetykiem mogą wręcz zaszkodzić.

Przy walce z nadwagą

Nie wolno zapominać, że chcąc schudnąć najważniejsze jest trzymanie się ścisłego planu żywieniowego oraz regularna aktywność fizyczna. Wówczas wyznaczona przez specjalistę redukująca tkankę tłuszczową dieta ketogeniczna bądź też dieta paleo może, a często nawet powinna być wzbogacona o suplementy diety, będące źródłem błonnika, chromu, wyciągu z octu jabłkowego, karczocha, białej fasoli, ananasa, zielonej herbaty, mniszka lekarskiego oraz kwasu linolowego (CLA) i L-karnityny. Błonnik poprawia bowiem perystaltykę jelit i wspomaga wydalanie ubocznych produktów przemiany materii. Pozostałe składniki pęcznieją w żołądku dając uczucie sytości, regulują trawienie, zmniejszają wchłanianie cukru, regulują gospodarkę węglowodanową, hamują łaknienie i ochotę na słodycze, a także redukuje tkankę tłuszczową przy jednoczesnym zwiększeniu tkanki mięśniowej i zapobieganiu efektowi jo-jo.

Przy intensywnych treningach

Jeżeli jesteśmy typem sportowca, prowadzimy aktywny tryb życia, tzn. regularnie uczęszczamy na intensywne, wymagające treningi, w naszym organizmie wzrasta zapotrzebowanie na antyoksydanty, żelazo i magnez. Poza tym, nasze ciało domaga się większej dawki L-karnityny, która jest odpowiedzialna za wzrost naszej wytrzymałości podczas wysiłku fizycznego, a także wspomaga kształtowanie rzeźby mięśni.

Gdy łatwo łapiemy infekcje

Suplementy diety okazują się bardzo przydatne również w sytuacji, gdy jemy zbyt mało świeżych owoców i warzyw (brakuje nam witamin) przez co stale walczymy z różnego rodzaju infekcjami, a nasz organizm zaczyna uodparniać się na zdecydowanie za często zażywane antybiotyki. Cynk oraz witaminy – C i z grupy B, spośród której najważniejsza jest B6 z pewnością wzmocnią naszą odporność.

PANEL KLIENTA